onsdag den 19. august 2009

Brændende kærlighed

I en omelet til morgenmad. Har jeg dog mistet forstanden?

Egentlig ikke, har det bedre end jeg har haft det i længe. Men derfor kan man jo stadig længes efter nogle af de gamle retter. I weekenden hungrede jeg så efter brændende kærlighed. Men kartofler er jo no go, så jeg tog kyllingebryst og ostefyldte peberfrugter i stedet, hvilket jo også er lækkert.

Tanken om brændende kærlighed slog mig dog igen næste morgen, da jeg stod og skar mit bacon. Jeg smed det på panden, og fandt et løg. Det blev også lige hakket, så da baconet var færdigt, så røg løgene på. De stod og blev stegte bløde, alt imens jeg slog æg ud i en skål, og piskede det med fløde. Af med løgene på med æggene. Mens omeletten blev fast, blev bacon, løg blandet og herefter fordelt ud over. Bare lige for hyggens skyld kom der også lige lidt reven ost. Det hele blev klappet sammenog vupti, en Kærligt brændende omelet.

Kærligt brændende omelet
2 æg
1 spsk vand
1 spsk fløde
100 g bacon
1 lille løg
1 klat smør
Reven ost

Først steges bacon, herefter løg. Beggge dele tages af panden og blandes. Imens blandes æg med vand og fløde, og det steges til fast. Fyldet fordeles ud over omeletten, og der drysses med reven ost. Omeletten foldes, og steges til sten er smeltet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar