onsdag den 12. august 2009

Tomater i kilovis

Det har jeg desværre ikke, men så er det godt man købe gode danske tomater i stedet. Ketchup er jo for mit vedkommende bandlyst, fordi der er alt for meget sukker i. Nogle gange kan det dog være rart med lidt tomatsmag til alle ens æg. Nu kan jeg dog hverken lide eller tåle rå tomat, så derfor er jeg nødt til at tilberede dem. Jeg har så valgt at koge dem, rigtig længe, og resultatet blev den skønneste tomatsauce som kan bruges til alt mulig.

Den er god til de før omtalte æg, den er god til sauce, grøntsager og ”lasagne”.

uhmm, tænk at noget så simpelt, kan være så godt, og varieres så meget.

Tomat sauce
2,5-3 kg tomater skåret i kvarte
1-2 hele pillede løg
2-3 fed hvidløg
Salt og peber

Det hele kommes i en gryde og står og simre 3-4 timer. Herefter blendes saucen og sigtes. Saucen smages til med salt og peber. Inden anvendelse kan der også med fordel tilsættes friskhakket basilikum.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar