onsdag den 5. august 2009

Mmmm Muffins

Kage er en af de ting som jeg rigtig godt kan lide, og som jeg savner en del. Der er mange opskrifter med mandelmel og lignende, men de er stadigvæk ikke alt for gode, da det giver for mange nødder. Men endelig har jeg en opskrift som er PCO venlig, og som ikke det har det problem. Denne opskrift har reddet mig til mange sammenkomster, da det er en dessert der er til at have med i tasken.

Chokolademuffins
12- 24 stk. afhængig af form
300 g chokolade min. 70%
225 g usaltet smør
4 æg
4 æggeblommer
85 g perfect fit
2 spsk malede nødder
1 tsk vaniljeekstrakt
Evt. 1 spsk cognac

Varm ovnen op til 190°C og læg 12 papirforme i en muffinform. De kan også sagtens stå på pladen. Det gør halvdelen af mine da jeg kun har en muffinform.

Smelt chokolade og smør over vandbad. Stil det til side for at køle af.
Pisk æg og perfect fit sammen i en stor skål med en elektrisk håndmikser, til det er blegt og tykt. kom Sødemidlet i lidt af gangen, da det har en tendens til at klumpe.
Fold den smeltede chokolade og resten af ingre­dienserne i.
Fordel dejen i papirformene og bag kagerne i 20 minutter.
Tag formen ud af ovnen og lad den køle af i 5 minutter.
Løft papirformene op af formen og lad kagerne køle af på en rist.

Smager rigtig godt naturel, med fløde, med råcreme, vanilleis eller jordbærskum.


Hmm det må jeg nok også hellere angive opskriften på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar