fredag den 9. oktober 2009

Var der nogen der sagde kage

Fødsesldagskage, feriekage, indflytterkage, udflytterkage, osv. Nu arbejder jeg i en afdeling, hvor der oftest bliver spist kage. Dygtig som jeg er takker jeg pænt nej, og tager en slurk vand i stedet. I al respekt for min vand, som jeg faktisk er rigtig glad for, så smager det altså bare ikke som kage.

Jeg mangler et alternativt når de spises kage når jeg er hjemmefra, det er jo mit liv, g jeg tvivler på at min standhaftighed bliver ved med at være så stort uden alternativer.

Mine chokolademuffins har indtil videre klaret mig et par gange, men i længden ville det da være rart med lidt variation. Derfor har jeg nu eksperiemnteret.

Noget er kikset, men der er faktisk også noget der er blevet en succes. En af disse succeser er min PB cookies.

Peanut Butter cookies (15 stk)
150 g Peanutbutter uden sukker
90 g perfect fit
1 æg
1 tsk vanillekorn/vanillieessens
Evt. 50 g Grofthakket mørk chokolade ( >70%)

Ovnen tænde til 180 C. Alle ingredienser røres sammen. Dejen fordeles ud på bagepladen i klatter på størrelse med en valnød. Det skulle give ca. 15 stk. De bages i ovnen til de er lys brune.

Uhmm de er gode, og sådan en tilfredsstiller min kagelyst.

Angående PB uden sukker, så er de økologiske varianter oftest uden. Så er der kun 13 g kulhydrater i 100 g.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar